Postări populare

duminică, 1 mai 2011

''Ion cel schimbat'' din ID Sîrbu Povestiri petrilene

 ... A bătut odată, a bătut de două ori, abia la a treia bătaie s-a auzit muntele mișcînd. S-a deschis o  poartă și-n poartă i-a apărut Taica. Taica Parîngu.
- Tu ești Ioane ? ... De ce-mi tulburi somnul ?
- Iartă-mă Taică, ... Am venit să mă dezlegi.
- Vrei să cobori ?
- Da, i-a zis Ion, trebuie să cobor.
- Dar știi că întoarcere nu este ?
- Știu.
- Și cunoști prețul de dezlegare ?
 - Cunosc ... [...]
Dar numai era Ion cel vechi. Era schimbat.
Ei, și așa a ajuns Ion al nostru în Petrila. S-a făcut miner, s-a însurat. [ ... ] A muncit din greu, au trecut anii și a îmbătrînit. [...]
Și-a adunat ortacii, le-a făcut cinste și la urmă le-a spus: ... ''vreau să plec înapoi pe muntele unde m-am născut''. 
[...] A bătut o dată, a bătut a doua oară. La a treia bătaie, s-a mișcat muntele și huruind s-a deschis poarta.
- De ce-ai venit Ioane ? Ți-am spus că nu-i întoarcere ...
- Taică am venit să mor. Ajută-mă... [...]
- Bine Ioane, să-ți dau înapoi sufletul. Ca să poți muri. Pe care-l vrei ? Cel de-aici, sau cel de jos ?[...]
- Taică, dă-mi-le pe amîndouă. Că-n inimă încap.
Și de atunci , la noi în Petrila, umblă vorba asta: ´´ăsta-i Ion cel schimbat´´ sau ´´ăsta-i Ion cel cu două suflete''
http://www.youtube.com/watch?v=FI8AGNkFIRE&feature=player_embedded